Maj i april



Det var 5 oktober 2019, jag skulle just gå ombord på planet mot New York och såg att Kristina Sandbergs hyllade romantrilogi om hemmafrun Maj skulle sättas upp på Dramaten Lilla Scen med premiär i mars 2020. Jag slog till och hann boka biljetter innan boarding. Jag gillade böckerna och lyssnade på Kristina på Vi:s litteraturkryssning för fyra år sedan. Detta, mina kära cultureller, är svensk kvinnohistoria.
Och nu är det dags! Torsdagen den 2 april har vi biljetter till föreställningen, som börjar kl. 19.

Innan vi går och ser den, ska vi äta på en alldeles nyöppnad krog på Nybrogatan, som jag hållit ögonen på via Instagram medan den byggdes upp. Den heter DOMA och ligger på Nybrogatan 48 och driva av Tea Malmegård och Viktor Lejon.
Vi har bord där kl. 17.

Så detta är programmets för culturelle kväll i april:
Datum: Torsdag 2 april 2020
Kl. 17:00: Restaurang DOMA på Nybrogatan 48

Kl. 19:00: Pjäsen Maj på Dramatens Lilla Scen (biljettpris 370:-)

Visst vill ni hänga med på detta?
Kram,
M







Kommentarer

Populära inlägg