April-culturelle: Strövtåg i hembygden

 

Vad göra när det är aprilväder, smittspridning av Corona och kulturellt mörker? Efter funderande hit och dit går jag nu inte över ån efter vatten utan välkomnar er till mina hemkvarter på vår träff 8 april. Jag har engagerat Per Haukaas, som sedan 1999 leder olika stadsvandringar. Bland annat här i sin ungdoms Bromma. 

Per kommer att ta oss med på en 75 minuter lång guidad vandring i Södra Ängby torsdagen den 8 april kl. 18:30. Pris 125 kr/person om vi deltar alla fem (625 kr totalt). Vi kommer att starta vid Ängbyplan och avsluta vid Islandstorget.

Mitt förslag är att om ni har möjlighet att vara hemma på min altan kl. 17, så bjuder jag på soppa, bröd och vin och alkoholfritt alternativ innan vandringen och så kan vi återvända till altanen för kaffe, te och dessert när vi gått vår tur. 

När? Torsdag kl. 17:00 på M:s altan. Regnar det drar vi ned markisen.
Vandringen: Samling kl. 18:30 vid restaurang Astrid snett mitt emot t-banestation Ängbyplan på Färjestadsvägen 8. Vandringen håller på till ca 19:45.
Kostnad: 625 kr totalt delat på antalet deltagare. Mat och dryck bjuder jag på.

Hoppas att ni alla nappar på detta och kan komma! Hör av er, så jag vet.
Er M


Kommentarer

Anonym sa…
Självklart! /L.

Populära inlägg