CULTURELLE

brev


Vad är det? Svaret är vi! 

Kan ni känna historiens vingslag?

Jag har varit uppe på vinden och letat och hittat … Pärmen. Breven. Inbjudningarna. Det känns smått andäktigt att öppna pärmen. Jag bläddrar och förundras. Läser och minns. Stannar vid första brevet. Där i svart på vitt (väldigt mkt svartvitt på den tiden) börjar historien på vår 30-åriga kulturklubb och vänskap. Och jo det stämmer, första torsdagen i oktober 1991 ägde det första Culturelle-evenemanget rum. Jag får rysningar och blir känslosam.

Jag vet att ni alla är nyfikna på innehållet i pärmen. Därför tänker jag att vi i maj ska djupdyka i såväl pärm som blogg och vältra oss i nostalgi och minnen. Det finns också en annan (bak)tanke. Inför vårt jubileum – som väl måste bli första torsdagen i oktober 2021 – tänkte jag att vi skulle sätta ihop en liten skrift med alla eller utvalda delar av vår repertoar. Jag åtar mig att ta reda på och sköta allt praktiskt i samband med en sådan, men tänker att vi utformar innehåll, utseende o dylikt tillsammans.

Så välkomna till Enskede för en kväll i nostalgins och bokkonstens tecken.

Vi börjar på min innergård med lite mat och dryck (om vädret tillåter annars inomhus) och fortsätter sen med boktryckarverkstad ute/inne (beroende på väder och vind). 

Hoppas att ni som jag tycker att detta är en tokbra idé!

När: onsdagen den 19 maj (OBS! ny veckodag denna gång)
Kl: 17.00
Var: Dalgårdsvägen 6, Enskededalen
T-bana: Sandsborg (linje 18 söderut)
OSA: senast 2/5
Mat och dryck bjuder jag på.

Vänligen er värdiga värdinna, 
Culturelle-Åsa :)

Kommentarer

Anonym sa…
Men Wow! Du hittade dem! Kommer! :) L.
MJ sa…
Underbart! Får gåshud och kommer självklart och deltar gärna i förberedelserna inför jubileet.
Anonym sa…
Nota Bene: 11/9 1991
Det betyder 30 årsjubileum den 11/9 2021!
Då ses vi i en viss stad som får den äran 10-12/9, boka in nu :)/L.

Populära inlägg