Culturelle 30 årsjubileum 10-12 september 2021!

Vi firar i kuststaden vid havet med utsikt mot kontinenten och väst och kommer att vara där exakt på dagen 30 år efter den första inbjudan 11.9.1991 :). Fredag: Taxi (begär fast pris) från flyget, framme i stan och checka in på Mollbergs. Vi siktar på en sen middag 20.00. Ålgrändens Ost & Deli. 10 min från hotellet. Dessert hos mig! Lördagen den 11 september, den faktiska årsdagen. Lördag: Gemensam frukost på Mollbergs, de har Mollbergs blandning. Danmark öppnar upp 10/9, endast vaccinintyg krävs (om ens det). Fm: färja ca kl. 10 vilket är max 15 min från ert hotell. Budgeten för färja, tåg och entré på Louisiana ToR är 308 kr per person. Jag köper biljett i förväg. Förslagsvis lunch i DK. Åter em. Häng och vila. Kväll: champagne hos mig på Roskildegatan 6 kl. 17.30, med utsikt över Konserthuset och Teatern (15 minuter från hotellet) och sen middag kl. 18.30 på Sillen & Makrillen (17 min promenad), en av de bättre restaurangerna i staden, med utsikt mot havet och solnedgång i väst. Klädsel: lördagspiff! Klänning? Läppstift? Det är ju ändå 30-årsfest! Söndag 12/9: frukost på hotellet. Dunkers? Bada? Sofiero med lunch och/eller promenad i stadskärnan och/eller Pålsjö skog och bad, kanske lunch på anrika Pålsjö Krog vid Pålsjöbaden gångavstånd längs havet från mig. Ta gärna med badkläder, detta ligger i södra delen av färjehamnen. Ta med sköna skor, lördagspiff, ev. paraply/regnkappa. Jag har bil och kan skjutsa till flygplatsen. I september 2021 får vi lägga de traditionella kulturella åt sidan för att bara FIRA oss! Väl mött kära ni! L.

Kommentarer

MJ sa…
Underbart och ljuvlig kommer det att vara!

Populära inlägg