Äntligen är det dags för Mars-culturelle! Det nya möter det gamla

Vi ses 2/3 kl 17.15 på Rörstrandsgatan! I en längtan till det nya outforskade och till det gamla bekanta i en skön kombination upplever vi experimenterande Sara Parkman på Berns (jag har biljetter, det är Ståplats) kl 20.00. Sara Parkman är spännande! Från Västernorrland, född 1989, folkmusik och violinist, och texterna från senaste albumet är skrivna i Elin Wägners hus. Hon är flerfaldigt prisad på Folk- och Världsmusikgalan. Hennes nya album Eros, Agape, Philia handlar om 3 olika kärlekar. Eros, den romantiska eller erotiska. Agape, den gudomliga och Philia, den vänliga eller familjära: An arrow straight through the neart just as the numbness was setting in. A sping flood, the ice melting. Dreams and longing. Kitsch and dirt, the present and the self. Love and body – romantic but never suffocating. Newlife sprouting amindst deforestation. Carrying Hope.
Innan föreställningen laddar vi upp med en middag på nygamla Rörstrandsgatan men nu på en ny restaurang från vilken vi kan blicka upp på mitt gamla hem. Vi ses på Omino, nyöppnad och ska vara en lillebror till La Perla, men in annan stil. Jag är nyfiken på vad som öppnat nytt på min gamla gata. Lokalerna har stått tomma länge och hoppas på nytt liv genom Åsa och Emilios mat. Kanske litet italienskt? Vi ses på Omino kl 17.15 då jag bokat bord. Se meny här: https://www.omino-ingrosso.se/meny Fundera på vilket nya, ännu oupplevda/lyssnade på/använda du är mest nyfiken på 2023 och vilket av det gamla du vill ha kvar? Kan de kombineras?
Välkomna! OSA till restaurangen senast 25/2./L.

Kommentarer

MJ sa…
Åh, en sådan härlig kväll det kommer att bli!
Jag kommer till restaurangen, ser fram emot att äta där.
Kram M

Populära inlägg